Børn hjælper børn

Længere nede kan du både indsende dit eget brev og søge efter ældre breve. God fornøjelse!

Åbne breve

Der er ingen åbne breve lige nu. Du kan læse tidligere breve og kommentarer nederst på siden.

Husregler og gode tips

Herunder kan du læse Børn hjælper børns husregler og gode tips.
Alle breve og råd bliver læst igennem, inden de postes for at sikre, at husreglerne overholdes.
Derfor er det godt at tjekke dem ud, hvis du gerne vil indsende et brev eller poste et råd eller en kommentar.

Pas godt på dig selv

For at passe godt på dig selv, skal du holde øje med ikke at skrive personlige oplysninger om dig selv eller andre. Det kan være navn, efternavn, kælenavn eller telefonnummer, adresse, links til andre sociale medier, e-mail m.m.

Det er okay at nævne f.eks. en stor by, men lav ikke præcise beskrivelser af steder du eller andre kommer, som f.eks. en park, et storcenter, en klub osv.

Børn hjælper børn er ikke et socialt forum og derfor heller ikke et sted, hvor man f.eks. laver aftaler med andre om at mødes, hverken i virkeligheden eller på andre sociale sider.

Pas godt på hinanden

Vi skal alle hjælpe hinanden med, at Børn hjælper børn er et rart og trygt sted at være. Derfor er det vigtigt, at man skriver i en god tone, respekterer hinanden, ikke skælder ud, truer osv.

Når man skriver på nettet går det tit rigtig hurtigt, og man glemmer nogle gange, at det man skriver kan lyde voldsomt for den, der læser det, selvom det måske slet ikke var sådan ment.

Så tænk over, om det du skriver måske kan såre andre, der læser det.

Læs tråden, før du giver et råd

Det er en god idé at læse andres råd, før du poster dit eget. På den måde hjælper du med, at den der har indsendt et brev føler sig taget alvorligt og får nogle råd, der passer til det, de har skrevet. Derfor er det også vigtigt, at der ikke bliver skiftet emne.

Hvis du læser andres råd igennem, er du sikker på, at du ikke skifter emne eller gentager, hvad andre har skrevet

Hav tålmodighed

Vores moderatorer har det største ansvar for, at Børn hjælper børn er et trygt og rart sted at være. Det er dem, der udvælger ugens breve og sørger for, at alle råd læses igennem, inden de postes, så husreglerne overholdes og ingen føler sig ubehageligt tilpas.

Men for dig der gerne vil give et råd betyder det, at der kan gå noget tid, før det kan læses på skærmen. Det kan også være rart at huske på, hvis du har indsendt et brev og bliver i tvivl om, hvorfor der går lang, tid inden nogen svarer.

Vi tjekker posts så hurtigt vi kan, men hav tålmodighed. Imens kan du gå på jagt i de andre breve på siden eller på Børnetelefonens brevkasse.

Vi tager alle alvorligt

Alle henvendelser på Børn hjælper børn bliver taget alvorligt, og der er ikke nogle problemer, der f.eks. er for små eller mærkelige. Hvis noget fylder hos dig, fylder det også tit hos andre.

Nogle gange kan man måske komme til at overdrive sin historie i de breve eller råd man poster, fordi man vil være sikker på, at det bliver taget alvorligt. Og derfor er det vigtigt at sige, at moderatorerne tager alle historier, breve og posts alvorligt, og at vi med vores husregler forsøger at vise, hvor vigtigt det også er for alle andre at gøre.

Nogle breve eller råd kan dog handle om nogle ting, som det er bedre at få hjælp til af BørneTelefonens andre medier. Det kan være fordi, at nogle emner og problemer bliver et for stort ansvar for andre børn at skulle hjælpe med, eller fordi der er nogle beskrivelser, der kan gøre andre utrygge eller forskrækkede.

Andre breve der har fået råd

Her kan du læse, hvad andre har fået råd om.

14

Jeg er ensom

Hej, jeg er ensom.   Jeg har været ensom ligesiden sommerferien sidste år.   Jeg kom bare i skole igen og så var det som om at jeg ikke kendte nogen. Jeg havde en god ven, men lige pludselig var vi bare ikke venner mere, altså så hang han ud med nogle andre....
7

VEGETAR

halløj   jeg cil gerne være vegetar men for nogle dage siden så sagde min far at"vegetar er får bøsserøve" jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sig.   Sagde ikke noget jeg vil bare gerne have nogle dage om uden hvor jeg ikke spiser kød men vil ikke sige det til min...
9

Ulykkelig kærlighed

hej jeg er en pige på 14 år   jeg har været rigtig vid med en dreng fra min klasse.   her fornylig fik jeg så min veninde til at skrive til ham og spørge om han kunne lide mig. og han sendte mig så en besked hvor han forklarede (på en ret sød måde) at han alstå mere...
3

Konfirmation

Hej børn hjælper børn.   Jeg havde for nogle uger siden besluttet at jeg ikke vil konfirmeres, og jeg gik hen for at fortælle det til min mor. Hun tog det ikke pænt og begyndte at stille alle mulige spørgsmål bla. Hvorfor ikke, alle skal da konfirmeres? og Hvorfor kan du...
9

Intet privatliv

Hej BHB.   Jeg er en pige på 12 og min mor giver mig INTET privat liv! Hun spørger mig HELE tiden om jeg har nogen hemmeligheder og hvis jeg har det SKAL jeg åbenbart fortælle dem!   Hun tjekker hele tiden mine snaps og Beskeder igennem! På et tidspunkt skrev jeg med...
3

Føler mig nogle gange som den mindste prioritering :(

Hej   Jeg er en pige på 13 snart 14 år og jeg har et problem. Jeg er i en venindegruppe på tre, og de er for det meste rigtig søde at være sammen med, men nogle gange føler jeg, at de prioriterer hinanden lidt mere end de prioriterer mig.   Jeg føler tit, at de...
6

SKAL VÆRE HURTIG!!!!

Hej jeg er en Dreng på 10 år og jeg SKAL være hurtig til at komme i skole noglegange eller når jeg skal et sted hen.   Jeg erkender at jeg selv er LANGSOM men min far rander hele tiden efter mig han bliver MEGA SUR når jeg er i gang med at tage sko på og så RÅBER han efter mig det...
6

Jeg youtuber

Hey everybody.   Jeg sgu lige begyndt og lave youtube videoer og så der mange der sådan siger det kikset og kalder mig Youtuber på en drilsk måde.   Jeg elsker virkelig det jeg laver og jeg føler også jeg god til det men altså hvad skal jeg gøre for de stopper...
15

Hvorfor kan drenge og piger ikke være venner?

Jeg jeg er en pige på 12 år.   Min bedste ven er en dreng, vi har det sjovt sammen (men vi ser IKKE hindanen på en kæreste måde) men mange tror vi er kærester fordi vi er en dreng og en pige. Altså det giver jo ikke mening.   Det er jo heller ikke sådan at hvis...
4

Min eks skriver til mig

Hej   For 4 uger siden, slog jeg op med min kæreste, fordi at han ikke gad mere. Eller det har han i hvert fald sagt til min bedste ven, der sagde det videre til mig.   De første uger, talte vi ikke sammen, og det var virkelig hårdt! Jeg græd seriøst hver aften...